dinsdag 28 februari 2012

Atari Teenage Riot - Black Flags


Ik ben geneigd hier een kleine kanttekening te maken: allereerst - op zich ben ik geen voorstander van Wikileaks. Ik bedoel, van mij mogen ze, maar het hoeft niet. Ten tweede Anonymus - vind ik zeer vervelend. Zoiets als Greenpeace. Ze bedoelen het misschien goed, maar reageren overtrokken, vind ik. (als de site plat ligt weten we waar het aan ligt ;) ). Dat gezegd hebbende, moeten ze vooral bezig blijven met criminele netwerken opsporen en dwarsbomen etc. Maar het politiek/revolutionaire aspect van die groep ligt mij niet. Het enige dat veranderd als je anoniem achter je computer zit in te breken op andere computers is dat alles nog dieper wordt verborgen, dat informatie nog ontoegankelijker wordt en dat er steeds meer buiten bereik wordt gelegd. En als laatste, occupy.... Ik vind: zeker doen, als je kamperen leuk vindt. Maar, zoals ik eerder al heb gezegd, zeggen dat je een probleem ziet en niet weet wat er moet gebeuren helpt niet. Dat gezegd hebbende, ATR is een politiek zeer gengageerde band, met een voorspelbare positie: uiterst links. Tussen de Rote Armee Faction en de Kraak-beweging in zeg maar (oeh krakers... breek me de bek niet open). En - het probleem van de moderne tijd, of alleszins mijn probleem - is dat ik het met ze eens ben, tot ik dat niet meer ben: ik vind ook dat dingen moeten veranderen, maar ik vind niet dat bezit moet worden afgeschaft. En bij ATR (en Occupy, en Anonymus, en Wikileaks, en de SP, en...) is het vaak alles of niets. Wie niet voor is is tegen zeg maar, terwijl enige nuance (of in ieder geval depolarisering) volgens mij geen kwaad kan. Dan toch, Atari Teenage Riot als aanrader, omdat ze gelijk hebben (soms) - omdat ze schreeuwen om aandacht te krijgen waar dat nodig is - omdat ze preken voor eigen parochie - en, meer dan wat dan ook, omdat ze BOEMBOEMBOEMBOEM doen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten