zondag 12 februari 2012

Livia - VI

Aaah Frankrijk, het land van de hypocrisie en de wijn. En niet te vergeten kaas Lekkere kaas, maar over het algemeen vieze kaas. Erg vieze kaas. Dat kaas vooral schimmel is, oke, maar dat je bepaalde schimmels kaas noemt... Die gaan er bij mij niet in. Veel te vies.


De wijn aan de andere kant, die drink ik wel. Nu ook op een terrasje ergens in de buurt van de voet van de Eiffeltoren. Een klein achteraffig cafetje waar het bier goedkoop is. Een halve liter voor 50 franc, ik geloof tenminste dat dat goed¬koop is. Vast niet eigenlijk. Ik ben heel makkelijk te belazeren, vooral als ik niet weet wat het geld waard is. Over drie jaar ben ik weer hier en zie ik dat dit biertje eigenlijk 1 euro 50 kost en dat dat gelijk staat aan 10 franc en zo en dat ik dus eigenlijk nog 4 biertjes tegoed heb. Maar ja, de ober zal het wel een fooi noemen. Flinke fooi is het dan. Een goeie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten