zondag 26 februari 2012

Livia - XX

De wijn moet op. Er stond nog een halve fles, die maak ik leeg. Dan loop ik de straat weer op, een beetje mank door mijn wond. Ik koop weer een fles whiskey en besluit die in mijn hotelkamer op te drinken. Ik wil dat meisje niet meer tegenko¬men. Ik zit daar, MTV te kijken, te denken aan wat er gebeurd zou zijn als ik haar had meegenomen. De whiskeyfles raakt steeds leger, ik word steeds moediger. Ik loop de straat weer op en ga naar de plek waar ik haar tegenkwam. Ze staat er weer. Ik ga naar haar toe. Ze wil me niet zien, draait haar hoofd van me af. Ik pak haar arm vast. Ze kijkt me aan. Ik laat los en nodig haar uit. Ze gaat mee. Weer wordt het een lange nacht, nu duurder, omdat ze weer de hele nacht bij mij is. 1000 franc. Dat heb ik wel. In de ochtend is ze weer weg en weer zit ze in de badkamer. Ik kom binnen en zij draait zich om. Ze zegt dat ze weg wil hier, weg van Parijs. Ik bijt op mijn lip. En toch zeg ik het. Ga met me mee. Morgen vertrek ik. Moren ga ik naar Nederland, je mag mee.


Ze aarzelt.

Download het verhaal tot nog toe hier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten