dinsdag 14 februari 2012

Valentijnsdag 2012

Speciaal voor Valentijnsdag weer een onderbreking van Livia (waarvan vandaag ook nog een aflevering verschijnt hoor!). Weer een gedicht - wellicht geen episch drama als het vorige gedicht , maar toch.

Mijn Lief
Je vertelde over vroeger
Hoe we samen liepen
Door drukke winkelstraten
Tassen vol met kleren
Muziek en nieuwe boeken
De films die we zagen
De concerten waar we waren
Het enige wat ik uit kon brengen:
Ik hield vroeger al van jou

Het lijkt zo lang geleden
Maar het is nog zo dichtbij
Een vraag brandt mijn lippen:
Hield jij vroeger al van mij?

Verzwakt door warme dagen
Futloos op de bank
Zittend op het strand
In de duinen, hand in hand
Een kus op je wang
Een hand door je haar
Je kijkt me vragend aan
Met die mooie grote ogen
Alles wat ik zeggen kan:
Ik hield vroeger al van jou
Het lijkt zo lang geleden
Maar het is nog zo dichtbij
(of is het lang geleden
En lijkt het nog dichtbij?)
Altijd al een zwak voor jou
Mijn kracht was als een twijg
Een ent een bloem een leeg papier
Wachtend op jouw hand
Het is voor mij nu duidelijk:
Ik hield vroeger al van jou
Brandt nog op mijn lippen:
Hield jij vroeger ook van mij?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten